måndag 11 augusti 2014

Här kan jag ligga och drömma mig bort

Inspirerad av andra och av min orienterande barndom så tycker jag väldigt mycket om kartor. De är fina och vackra och visar upp platser jag tycker om eller drömmer om att tycka om. Perfekt att sätt upp på väggen bakom hängmattan.

Sommaren är på sluttampen och jag har varit tillbaka på jobbet i en vecka. Harreligen vilken semester det var! Solen och värmen plockade fram solskyddsfaktorn varje dag. Det är en doft som så väldigt mycket är utomlands för mig. Här hemma slarvar jag mest och bränner mig för sällan för att bli ordentlig. Men utomlands är en annan värld och där börjar jag dagen med rejält med smörj. Sen bättras det på om dagen spenderas på stranden och min sarong är impregnerad totalt. Doften går inte ens bort i tvättmaskinen. 

Att jag vill åka långt bort och länge för fjärde gången är ingen hemlighet. Vietnam och Kambodja har legat långt upp på listan länge. Mest är det värmen, människorna och vardagslivet som drar. Men självklart även ett och annat underverk. 

Jag gungar på i mattan och sparar lite mer pengar. Planeringen har börjat men när är långtifrån bestämt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)