torsdag 7 augusti 2014

Runt min handled

Band, pärlor och snoddar brukar pryda mina handleder och påminna om resor långt bort och länge. Men nu är det enda som är länge, längesen jag var iväg. Tillsist faller de av. Jag sa en gång att när de går sönder är det dax att planera nästa resa. Men det är inte bara jag bestämmer i världen. I hela fyra år har storryggan hållt sig inomlands och handlederna är lika färgade av den här sommarens sol som resten av armen.

Men man kan ju skaffa armband på andra sätt än långresor. Och nu när jobbet har börjat igen har jag en drös att pilla med.
Det svarta i läder köpte jag när vi var på Öland och hälsade på Piraten. Dödskallarna kommer från den livsfarliga webbutiken puss.se. De två lila-gula har Sötaste knutit av paracord. Hon fick två nystan av 1:a Sergant Rosa när hon varit i USA på, bokstavligen, roadtrip. Sötaste fastnade totalt! Jag är sugen oxå.... Nu är första omgången med spännen från Panduro slut och nya är på väg med posten. Två runt mina handleder och två runt Sötastes. 

Det är en lite tunnare lina så armbanden blir smidigare. Känner på mig att det kommer tillverkas fler i diverse tjocklekar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)