onsdag 24 september 2014

Mest grönt och berg

Svamppromenad räckte tydligen inte. Dan efter jag jag och Fröken A oss ut på hela-dagen-promenad. För varför gå de små slingorna? Vi tog yttervarvet och fick med lite av alla.

På en fin klipphäll vid en sjö tog vi rast. Fröken A badade (!) och bjöd på hallonpaj. Jag hade inte riktigt hunnit med att berätta att jag inte äter socker i onyttigheter. Å dessutom, hallonpaj på stormkök, vissa saker nekar man inte till. Hela grejen med att göra sånt som vanligtvis är så förknippat med inomhus helt självklart långt ute i skogen. Jag älskar det! Visar för mig själv och andra att inget är konstigt.
 Magen klarade pajen bra. Inget knip och inget fortsatt sug. Ytterligare tre timmars stundtals rätt svettig vandring tog nog udden rejält av sockerkicken. Fantastiskt god var den också!

Sen hittade vi en klädd utegran vid ett hus med en regnbågsflagga. Se Syster! Det är så det skaaaaa vara. Har man regnbågsflagga måste man klä sin utegran. Annars kommer de och drar in ens licens. Inte ens brödrosten får man behålla. Och det vill du väl inte?!? Så låt bli våra fina kulor i jul! En parentes som bara min Syster förstår... =)

En alternativ väg ledde till en grotta. En riktig grotta! Inte bara en stor port in i berget. Utan ett hål att krypa in i.

Och som sen fortsatte ännu längre in. Koooolt!

Vi avslutade vandringen med att gå vilse. Plötsligt var både stig och ledmarkering borta. Jag började bli trött och orkade inte gå tillbaka. Så karta och kompass åkte fram. En riktning mot där vägen var å sen gick vi. Kom typ rätt.

En väldigt bra vandring. Vacker, varierande, sevärdheter och framför allt bra sällskap! 

2 kommentarer:

  1. Såg ut att vara en riktig Troll-grotta. Mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bodde nog en hel drös småtroll där! Hoppas vi inte störde för mycket. Men de hade ju lämnat dörren öppen....

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)