söndag 19 oktober 2014

Inte gjort något bloggigt på hela helgen

Inte ett enda foto, inte en tanke eller textrad. Tänk att man kan tillbringa en hel helg utan att pyssla, laga fotogenetisk mat eller vara på utflykt. Allt det där som är fantastiskt att blogga om. 

Istället har vi ätit vanlig mat. Som spagetti och köttfärssås med lite kylskåpsrensning. Och havregrynsgröt. Harreligen vad gott det är med gröt. Och i mitt rätt så sockerfria tillstånd känns det som världens lyx med äppelmos på. Men det gör sig inge vidare på bild. 

I pysselrummen har vi varit. Och städat. En månad tog det men nu är hela huset storstädat. Vilket betyder att det är i rätt stort behov av dammsugningen igen i de där rummen vi började i...

Städade gjorde jag även på vinden. Fick slängt lite iallafall. Kanske inte så mycket att en till persons prylar går plats där. Men diverse växter kan komma dit på vinterförvaring. 

Det närmaste utflykt jag kom var en löprunda med blytunga ben. Men jag lyckades parera mellan skyfallen och kom tillbaka med enbart blöta fötter. 

Nu säger vi tack för den här helgen. Denna totalt obloggiga helg som bara var helt vanlig. Så bra det kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)