söndag 5 oktober 2014

Nytt försök

Jag bakade mystiska kakor. Med svarta bönor som bas. Men de såg goda ut på bilden och innehöll även mängder av kakao, chili, hackad choklad och tranbär. 

Receptet kom från ICAs Buffé. När vi kröp upp i soffan för lördagsmys med te och film smakade de först choklad och sen chili. Jag tycker om choklad och chili ihop. Men lite tråkigt när eftersmaken inte var ihop utan bara chili. 

Idag packade vi ner resten av kakorna, te och Nikon F3 och gick ner till Älven. Den hör gången fastnade filmen och aaaalla bilder blev fantastika. Fantastiskt roliga att ta. 
Kakorna hade landat i en god blandning helt ihop av choklad och chili. Jag lägger till dem på listan över onyttigheter utan socker som helt klart är goda. 

Bilderna då? Jo, de är ju som sagt tagna med en RIKTIG kamera. Den bästa jag nånsin haft. Så filmen vi plåtade får vänta till de andra två rullarna också är fulla med vackra bilder innan vi letar rätt på något ställe att lämna in dem. Känns som väntan på julafton! En befriande känsla av att jag kan inte kolla nu om de blev bra. Och jag kan inte göra nått åt om de inte blir det. Jag kan bara vänta och hoppas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)