lördag 25 oktober 2014

Vet inte vad som egentligen borde

Jag har dåligt samvete för att jag inte är där jag borde. För att leendet inte finns där det brukar och för att hjärtat klappar så fort. Inget stort har hänt, allt är ju så bra. Hur kan jag inte vara där jag trivs så bra?
Inget lockar eller smakar gott. Jag är rastlös men vill inte göra något. Så istället ger jag mig ut och springer. Hela långa rundan som är lång för mig. I den brantaste backen går jag men det gör inget för där är asfalt och jag vill inte springa på asfalt. Jag klafsar mycket hellre ner i en vattenpöl på ett hygge och muttrar över att skon är en mindre sjö. Den sista bit är skog. Samma skog som jag lekt i när jag var liten och aldrig gått vilse i. 

Eller så bakar jag bullar. Bullar med bara några matskedar honung i och inget annat socker. De är varma och söta av kardemumma när jag stoppar dem i munnen. 

Men nästa gång ska jag ha smör i fyllningen. De behöver inte vara nyttiga för att de är sockerfria. Med fixandet i köket kommer nån sorts lugn. Hjärtat slutar rusa och jag vet vad jag ska göra och vart jag ska vara. Idag är det lördag och jag kan vara precis här. 

Jag är hemma precis här. Det finns ingen annan plats som är lika trygg. Får jag bara vara här behöver jag inget annat. Men en dag behöver jag både pengar och kunskap för att ta hand om allt. Hur gör jag då? Jag kanske kan allt det där då, då när jag är stor. 

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)