söndag 9 november 2014

Boot camp

Helgen är besök hos 1:a Sergant Rosa. Jag blir kär i en kokbok, vi värmer huset med värmeljus och promenaden i skogen är platt. Platt! Inte en backe nånstans! Här är slätten inte bara åkrar. Avsaknaden av höjdskillnader gör att jag når mitt mål och slår rekord. 
Det blev ingen military training, Sergant är förkyld. Men kilometrarna sitter bra i benen ändå. 

Vi pratar om att man borde göra det lätta oftare. En ryggsäck med termos och skorpor ger så enkelt en skön paus. 

På kvällen efter fantastiskt god mat pysslar vi med både det ena och andra och toppar med en onyttigt god chokladtårta. Men ingredienserna är nyttiga och receptet kommer från boken jag är kär i. 

Snart är det dax för bussen hem och jag är fylld av tillsammans, mat jag mår bra av och spring. Får se om det räcker till imorgon. 

6 kommentarer:

  1. Häng på med firandet av -2:a advent på söndag:-) Förra året gjorde jag raw food julgodis, borde ju passa dig. Formade minismå lussekatter av nöt-daddel-saffransgegga och tog ut minismå hjärtan av nöt-daddel-pepparkakskryddsklet. Jättegott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooo, julgodis! Låter som en bra söndag. Ska absolut få till nått sånt =)

      Radera
    2. Jättegott! Här hittar du recepten. http://lekfulltmedkatarina.blogspot.se/2013/12/femtonde-december_15.html?m=1

      Radera
    3. Tack! Kul att läsa en av dina texter också =)

      Radera
  2. Funderar som bäst på om jag ska ge mig på att kalenderskriva i år också.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)