onsdag 19 november 2014

Jag gör visst

Jag tycker kvällar är bäst. När dagen och alla måsten är klara. Jag kryper upp i soffan med Sötaste. Kanske är alla ljusen tända, kanske har vi något gott. Garanterat har vi en skärm. Tiden surfar iväg och jag vill se nån bra film innan vi går och lägger oss. Det är varmt och skönt under en filt och elementen kluckar. Ikväll kluckar de extra mycket. När vi kom hem hade pannan stannat och det var 12 grader i huset... Så blir det när man slarvar och har glömt fylla på pellets. Nu saknar jag att kunna elda i den öppna spisen. Vi gör vårt bästa med mindre lågor i husets alla ljusstakar.

Vi var på loppis idag och hittade lysande bollar på tråd. Nu är hallen vackert vintrig.


Kanske kan inspirera ute till att bli mer kall och vit. Inte för att jag direkt älskar kyla och snö. Men det känns som att nu behöver naturen det. och jag vill få användning för de där dubbarna som råkar sitta på mina nya vinterdäck. Tittade inte riktigt efter vad jag beställde... ops. Men vi bor ju långt ute på den svenska landsbygden så nu när de ändå är där kanske det är bra ändå.

Pyssel då? Jorå, mer än nånsin. Men nu är det hemliga tider. Mycket av det jag gör får vänta med att hamna här. Och jag tog inga kort på det stora pysslet vi gjorde idag. StorC fick hjälp med att gör i ordning ett spelbord. En stor skiva täcktes med tjock filt och grön filt. Två byggbockar under och sen kan zombies och rymdvarelser breda ut sig. Jag kommer nog sitta bredvid och sticka. Förstår mig bättre på stock, säd och bä. Eller tåg genom USA.

Det är nog hemskt kallt under täcket. Men vi har fått idéer. så snart måste vi slita oss från soffan om vi inte ska sova bort oss imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)