torsdag 6 november 2014

Vad vårt hem är vackert

Jag är hemma igen och väntar på att något ska hända. Det är ett telefonsamtal bort. Livet känns lugnare bara av att veta det. Vi tar oss upp ur sängen först när hungern blir för stor. Krattar lite löv och täcker bäddarna med kryddor, jordärtskocka, vitlök och blomsterlökar. Jag hoppas på många maskar som drar ner näring i jorden. Men kanske hjälper vi bara sniglarna att klara vintern. Små snöflingor sticker i ansiktet när jag går och slänger trädgårdsskräp på tippen. Höstens första snö. Lite osäkert dalar den ner som att den vet att den inte är välkommen. Sommardäcken sitter fortfarande på bilen. Den här onsdagen var inte rätt onsdag utan vi får köra försiktigt fram till den 12:e. Stressnivån åkte upp och vi åkte hem. Hem till Hjördis på yllefilten på sängen. Hem till en städad hall där jag tänder ljus i den stora lyckan. Och hem till världens bästa soffa. Elementen kluckar och susar för att hålla kylan borta och vi hjälper till med te och levande ljus.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)