tisdag 9 december 2014

Äntligen

Attans förkylning! I en och en halv vecka har den hållt mig borta från löpartajtsen. För ja, det har gått precis så långt. Jag längtar till nästa löppass, tycker det är skönt att vara ute inte bara att komma hem efter och jag saknar att springa när jag inte kan.
Hosta och snorighet är det kvar lite av. Men all känsla av infektion i kroppen, halsont och feber har varit borta i ett par dar. Så idag fick jag baske mig! Två varv isyället för tre. Försökte att inte pinna på. Trots att jag kände hur jag hade kraft kvar i benen höll jag mig till två varv. Förståndigt av mig! Å det kändes såååå bra att komma ut. 

Nu kryper vi upp i soffan med tända ljus. 


På teven tillverkas det praliner. Jag inser, i jul kommer jag inte hålla mig lika sockerfri. Inte för att jag är så sötsugen. Men det är så mycket mys och socialt och minnen i att få småplocka. Jag har hittat diverse recept som är sockerfriare. Och låter goda. Så magen ska nog klara sig hyfsat bra. 

2 kommentarer:

  1. Skönt att du kryat på dig och kommit ut i spåret igen.
    Mm detta med julgodis är svårt att undkomma, dela gärna med dig om du testar några lite "nyttigare" recept. =)

    SV: Vet inte om jag skulle påstå att min julmånad kommer bli lugn, men lugnare i alla fall. =)

    Önskar er en fortsatt fin andra advent vecka <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hittat ett och annat recept som låter båda gott och mindre sockrigt. Kommer att blogga om dem när jag testat dem =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)