fredag 26 december 2014

En annan dag

Vi vaknar av att solen lyser upp genom mörka draperier och gardiner. Ute gnistrar det och ser kallt ut. När vi masat oss upp ser vi hur solen leker fram roliga skuggor på väggarna. Den står så lågt, så lågt. Men den är där!



Det har vänt och jag ser det inte men jag vet det. Snart kan jag springa utan pannlampa igen på vilka vägar jag vill. Det har känts lite motigt senaste tiden och jag tror det är främsta anledningen. I pannlampans sken ser jag bara metern på grusvägen framför mig. Inga fåglar, inga backkrön, inga fina stigar. Då är det lätt att vilja vara kvar i soffan och titta ut på kylan. 

Men jag vet hur bra jag mår och det blir av om än inte lika intensivt. Och dagens sol gav energi till det mesta. Nu ska jag göra stordåd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)