söndag 21 december 2014

Kanske i sista minuten

Fördelen med att fira för-jul är att man kan visa upp sina julklappsidéer innan jul. Och kanske inspirera nån? För jag blev ju själv inspirerad. ÅsaLi på aterbrukavasali.blogspot.se (det där med länk vet jag inte hur man gör från mobilen, men googla vetja!) har flera gånger visar upp pysselkit hon har satt ihop till presenter. Det är ju perfeeeeekt till en pysslig systerdotter från en fattig moster. Jag dök in i pysselskåpet och kom ut med en hel hög material för att tillverka kort. 
Till och med limatiftet fanns hemma. Det enda jag köpte var pennorna. Skar till fem cardstock så det blev tio vikta kort 15x15 cm. La i småbitar av mönstrat papper, diverse dekorationer, klistermärken, glitterlim och bokstäver. Lådan allt ligger i är en chokladask och jag pimpade lite. 
Med presenten följde ett löfte om att få pyssla här hos oss och få använda stämplar och sånt. Mottagaren såg helt klart nöjd ut!

7 kommentarer:

  1. Åå, sådana presenter älskar jag. Både pyssel och sällskap, det är fint det. Eller som jag fick när jag fyllde år, friluftshelger med sällskap. Förstår att systerdottern blev glad!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ge syskonbarnen upplevelser för jag tycker de ska umgås mer med Moster! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här med brorsonen. Och han är ännu så liten så hans föräldrar får barnvaktstillfällen i juklapp/present = ännu mer tid för mig och brorson bus :D

      Radera
    2. Vackert paketerat (glömde ju förrut)

      Radera
    3. Najs där med barnpassning! Win-win.
      Tack!

      Radera
  3. Men vilket fint paket! Blir själv inspirerad av olika pyssel paket. Går ju att göra hur många olika typer av pyssel som helst:-)Gillar även den hemma gjorda choklad asken att få av nån för jag hatar att baka själv.-) Ha en fin jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Blev himla nöjd och Systerdottern också =) Samma med chokladasken.
      Hoppas din jul är mysig och att du får nån tid för eget pysslande.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)