fredag 19 december 2014

Maaaaaassor

Attans vad planer jag har för julgodis. Jag är ju bra på planer. Och några brukar ju bli av iallafall... Rastlös som jag är kan jag ju inte ens sitta och bara umgås när SysterYster med familj fyller upp soffan. Så ikväll blev det en sats tryffel under överseende av min kära Storasyster. Fast om erkände att hon bara kollade för att få höra mig svära när det var dax att fylla formarna. Hahaha, jag svor inte en enda gång!

Receptet har jag hittat i Göteborgs-Posten. Är det okej att dela det vidare? Jag vet inte vem som står bakom det. Och i efterhand är det ju bara att beställa hem det numret gratis. Kanske även går att hitta på gp.se. Så här är det:
Vet inte om jag ska räkna dem som sockerfria. Men mörk choklad äter jag ju. Så då är det bara de rårörda lingonen extra. Och jag kommer inte hålla mig helt sockerfri i jul. Det är för många sociala sammanhang, traditioner och gemenskap jag inte vill missa.

Choklad överallt och goda blev de!

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vad smarrigt!! Hmmm.... de där kanske man skulle lägga till listan? Har ju redan gjort massor med godis men... äh, det kan väl aldrig bli FÖR mycket godis under julen? ;)


    /anna-karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev jättegoda! Får se hur många som är kvar på julafton.... Tur kanske att det inte är så många dagar kvar dit =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)