fredag 19 december 2014

Nu är det ju snart!

December är ett enda långt mys och bäst är allt inför. Julklapparna ligger jag som vanligt efter med men mycket annat tycker jag vi har fått till. Trodde jag var i fas mentalt och förstod precis vad som var här och nu. Så slog det mig igår. Det är ju jul! Nu! Vart tog tiden vägen? 
På jobbet hade vi julavslutning och jag fick paket. Sen hade vi finfancy julbord och vi fick julklapp. Alltså, julklapp. Alltså jul! Hur gick det så fort, det är snart 2015, jag blir ett år äldre, hur ska jag hinna med allt jag vill göra i mitt liv...

Efter livet-försvinner-ålders-klumpen i magen bredde en betydligt skönare känsla ut sig i magen. Julaftonskänslan. Allt är klart och paketen ligger och lockar under granen. 
Det pirrar och är lite jobbigt och jag känner efter så mycket jag kan för jag vill hålla kvar det bästa från när jag var liten. 

Idag fortsätter vardagen med smulor och disk. 
Ett litet andetag innan jag kommer hem till grandoft och Systerfamiljen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)