torsdag 11 december 2014

Så dax nu

I källaren på jobbet stod en stooor korg med ljusstumpar. Den duktiga pedagogen som samlat in dem hade till och med klippt av alla sotiga vekar och sorterat de färgade i olika påsar. Nu var det fina arbetet belönar med ett skamligt lager av damm. Jag tog korgen, kastrullen som stod bredvid och den gigantiska konservburken och bar utan att fråga upp den till min avdelning. 47 ettor blev lyckligt ivriga över att få gjuta sig ett ljus. 


För säkerhets skull mailade jag ut till alla föräldrar om att ta bort pappmuggen innan de tänder ljuset. Vill inte orsaka eldsvåda så här i juletid...

2 kommentarer:

  1. Toppenåterbruk! Får se om jag hinner gjuta mer ljus innan jul, har mycket "ingredienser" som ligger och väntar ;)

    Smart skivstång här ovan! =)

    Önskar dig en trevlig tredje advent! <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas din tredje advent var bra oxå!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)