söndag 7 december 2014

Som två ljus

Lördagsfrukosten blev söndagsfrukost en seg andra adventsmorgon. När det innebär plättar med vaniljsmak känns livet bara bra. Två ljus brann och jag skickade iväg ett meddelande till Minus med erbjudande om te, trevligt sällskap och blött granris. Gårdagens minusgrader hade gått över i regn från tvären. 

I väntan på besök började jag på en julklapp. Den är till en inte lika nära kär så det känns okej att ge en glimt. 
Den blev lite skev men är ju gjord av nån som inte är helt straight så det känns okej. Dessutom är det en oväntad julklapp och de är på sätt och vis de bästa. 

Vi har delade åsikter om när julpyntet ska fram. Men som mötas halvvägs bar jag idag ner pantlådan. Insåg att jag har en hel del som inte är hysteriskt tomte-rött-pynt. Det som jag tycker är så fint att jag egentligen inte vill ta ner det sen fick leta sig upp. 


Sen kom besöket och det var så attans trevligt! Regn trotsades och en hög ris plockades ihop. Sen blev det te och middag och mer te. Och slakt av tomte. Fyrbent Neo fick inte bita i tofflorna så då tog han tomten i hallen istället. 
Men Neo.... Den har vi ju fått av grannarna! Som straff blev han tvångsgosad 😃 Frågan är om det var mest synd om tomte eller hund... Tomten går ju att laga. Hund kanske har fått men för livet, haha. 

Glad andra advent på er. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)