lördag 27 december 2014

Tar det nånsin slut? Äh, varför det?!?

Julen tar inte slut så länge jag har hemmagjorda julklappar att ge bort. Idag har vi besök av Veterinären och Hjördis håller sig på avstånd. Jag får en löparkompis när jag för andra gången springer mil-rundan. Den här gången med lite snö som knastrar under fötterna och en hund som galopperar runt oss. 

Vi fyller magarna med spagetti och köttfärssås och fortsätter att dela ut presenter. Jag har sytt en sån där skopåse till. 
Till vänster är Sötaste med en ficka för hörlurar. Den till höger fick Veterinären. Hon fick även ett par grytlappar. 

Sen somnar vi ihop i soffan med ett halvt öga på de levande ljusen. Ute känns det ljust fast klockan är eftermiddag och jag funderar på att plocka fram hallontryffel. Vad hunden funderar på är svårt att veta. 

2 kommentarer:

  1. Så snyggt tyg på de där grytlapparna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Kommer från Ikea och blev över när jag sydde ett draperi.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)