söndag 14 december 2014

Tomtens verkstad

Idag har det gjorts klart julklappar. Och emellan har det gjorts annat. Jag har bara tre undertrådsspolar till min symaskin. Och ena stunden behövde jag göra slut på orange tråd, andra stunden grön.
Först blev det påsar. Vi köpte ett duschdraperi på second hand tidigare i höst. Tror det var helt nytt! Det var lite för brett så en bit blev över när jag gjorde det lagom brett. 
En skopåse till löparskor som ska följa med hit och dit. En necessärpåse. Och en annan påse. Får se vad den blir till. 

Sen gav jag mig på en bit vaxdux skon blev över när jag gjorde om en rektangulär duk till en kvadratisk. Duken var också second hand-fynd. Tänkte att den kunde bli en bra matlådepåse. Tanken var ju bra... Och den var rolig att sy!
Men trots bollfransar (bollfransar!!) blev den sådäääär. Kanske kommer till användning. 

Nu är verkstaden stängd för idag. Även bageriet. För ju mer jag gör ju mer hinner jag med. Tydligen. Har bakat Saltå kvarns fruktbröd. Såååå grymt gott. 
Te, ostmacka, clementin, rawfoodbollar med pepparkakssmak och The Hobbit avslutar tredje advent. Hoppas ni haft en lika bra söndag!!

3 kommentarer:

  1. Härligt att det går framåt hos dig också. Hm rawfood bollarna blev jag nyfiken på, recept? =)

    SV: Tack! Bara hoppas på godkännande och kramkalas ifrån dom rara töserna nu <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet på bollarna kommer från Raw Food Delight av Erica Palmqrantz Aziz. Cashewnötter, dadlar, vaniljpulver, kanel, muskot och lite agavesirap. Fast jag hade blandat cashew och mandlar.

      Radera
    2. Tack! <3 Skall kika efter det och kanske kanske hittar jag lite tid att testa dessa också. =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)