lördag 20 december 2014

Traditioner, bara om jag får bestämma

Jag läste en kommentar på Facebook för ett tag sen som jag hoppas var ironiskt. Det var en person som protesterade över att folk satt upp adventsljusstakarna för tidigt. "Vadå, firar ni Lucia den 12:e, julafton den 23:e och tar ner pyntet innan tjugodag knut också?" Om personen inte var ironisk måste hen leva ett tråkigt inrutat liv utan vardagspussel. För hur gör man när familj och nära och kära bor lite överallt, jobbar under julhelgen eller ska få ihop sitt eget pussel? Klart man firar jul och allt det där på helt fel dagar! Och gärna flera gånger om och alldeles för tidigt. Det gäller ju att dra nytta av julmyset så mycket det går. =)

I dag har vi firat jul med Systerfamiljen. Middag hos päronen och glögg och julklappsutdelning nere hos oss. För vi har granen på plats. Tidigare på dan pysslade vi och Systerdotter saker att hänga i granen. Kände mig lite Ernstig. 





Finfint blev det! Och paketen under dem var lyckade allihop! Systerson med godisförbud blev extra glad åt påsarna med kakor jag hade bakat till honom. För kakor får han äta. Resten av presenterna berättar jag om i ett annat inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)