tisdag 23 december 2014

Uppesittarkväll

Vilket fint ord. En kväll att sitta uppe på. Umgås och inte stressa i säng på för vi ska inte upp tidigt imorgon. Fast vakna tidigt kommer jag att göra. Såklart. Det är ju julafton och pirrar i magen! Enda skillnaden från när jag var liten är att jag längtar mer efter att se vad kära tycker om paketen från mig. Eller lika mycket. Iallafall mycket mer än vad jag brydde mig då. 

Under våran gran ligger det fullt med paket. Vi som är fattiga i år och inte kan ge så mycket. Det ledde till fler små paket istället för få stora. Och en minskad julklappsångest för mig. Så här borde vi fortsätta även om jag inte gärna fortsätter vara fattig. 

De sista klapparna fixade och trixande jag idag. Känner mig riktigt nöjd. Bara en sån sak som att jag fick köpt det sista UTAN att gå in i Nordstan. Gaahh, så skönt. 
På annat har bilder tagits och kommer bloggas senare. 

Kvällen innebar fixande i köket med filodegspaket, grötförberedelse, satte en baugettdeg OCH griljerade en skinka. För första gången i mitt liv =) Ska provsmakas till frukost så håll tummen för att den är god. 

Tillsist landade jag bredvid Sötaste i sängen med julgodis och annat uppdukat. 

Och traditionsenligt tittade på något gulligt på tv. I det här fallet djur. 

Sov gott nu. Hoppas tomten kommer med lugn och frid.

2 kommentarer:

  1. Har du bevakning på når du kommenterat hos mig? Jag skrev en hälsning till dig den tjugoandra, hoppas du ser den. Ha en fin dag idag med dina närakära.

    Och jo, Hejkon Bacon får träffa mamma igen. Jag vågade inget annat efter dina kommentarer : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooo, kul att få vara med och påverka!
      (Har svarat)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)