måndag 29 december 2014

Varmt om öronen, kallt om näsan

Vad är det i termometrar nu för tiden? För det är ju som tur är inte kvicksilver. Så uttrycket "kvicksilvret kryper neråt" stämmer ju inte riktig. Men vad det än är så kryper det nedåt. Så attans kallt tycker jag inte att det är. Men det är skönt med en ny mössa.

Min julklapp till mig själv i år var två garnnystan. Som blev en mössa. 

Helt klart nöjd. Snygg blev den. Och varm. Kanske lite tajt, men det töjer sig nog. Är sugen på att köpa två nystan till och göra en till. Då ska jag nog experimentera lite och göra den lite större. 

6 kommentarer:

  1. Vacker mössa, vackert foto. Att kunna virka eller sticka står på min önskelista. Har försökt lära mig på egen kammare men behöver få sitta tillsammans med nån som kan. Gjorde ju det obligatoriska i högstadiet men fick aldrig riktigt in det i fingrarna. Där jag bodde för några år sedan var det en trevlig granndam som bjöd in mig för att sticka och virka i hennes hem. Hon var superduktig. Och jag var för feg för att anta erbjudandet. Rädslan för att misslyckas kan sabba mycket. En sak jag jobbar för att tona ned. Tror faktisk att det kan vara samma som detta med hemmagjorda gåvor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det skulle vara lätt att säga att det är lätt att lära sig virka och sticka. Men det är ju för att jag kan det. Men mitt tips är att lära sig hur det ska se ut när man gjort rätt. För då får man kontroll över det och fattar bättre vad man ska göra. Upplever jag. Lycka till med det! Finns så mycket kul att skapa.

      Radera
  2. Snygg mössa! Bra med julklapp till sig själv! Tack för alla fina kommentarer på min blogg. Jag visste inte att du hade en blogg tidigare. Så fort jag sitter vid datorn skall jag lägga till mig som följande på din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag brukar köpa nån julklapp till mig själv varje år. Mest för att ha en ursäkt att köpa nått till mig själv fast det snart är jul....
      Välkommen hit! Jag har följt din blogg i ett par år. Den är inspirerande!

      Radera
  3. Varm o go mössa. Önskar att jag också tog mig tid att virka och sticka för det är så avkopplande och mysigt.
    Ha det fint där i det vintervita!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, varm blev den! Skönt. Och var ganska snabbvirkad.
      Hoppas du också har det fint, vitt eller inte vitt =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)