lördag 20 december 2014

Yeay!!!!!!

Vad det är bra med systrar. Särskilt bra med systrar som har hela fötter, tycker om att springa och är snäll nog att springa lagom fort. För med hennes hjälp har jag nått mål två med min löpträning. Jag har sprungit en mil!

Det var jag som föreslog runda. Men visste inte hur lång den skulle bli. Hoppades på att den skulle bli typ åtta. Sen rundade jag sista kröken innan hemma, tog av mobilhållaren och petade in i Runkeeper. "Syster! Jag måste springa 150 meter till!!!" Det blev ett varv på tomten och när Runkeeper visade tio jämt stannade jag. Yeay! En hel mil! Helt klart trött efter. Vi hade ett rätt bra tempo. Men inte så trött att jag behövde ramla ihop i en hög. 

Nu vet jag inte riktigt vad nästa mål ska vara. 1,5 mil eller milen på en timme. Är mest sugen på det senare. Kan man lyckas med det innan sommaren?

2 kommentarer:

  1. Åh! Roligt när man gör framsteg och känner att man KAN och KLARAR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa! Det är helt underbart. Känns som det inte finns något stopp nu =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)