tisdag 6 januari 2015

Inte råa längre

Jag bakade raw food-havrekakor hela dagen härom dagen. 

Ändrade lite i receptet, hade i tranbär istället för russin. Och det fantastiska ursprungsreceptet kommer från Erica Palmcrantz Aziz's bok Raw Delight. 
Jag hittar den inte på Adlibris längre, men den kanske kommer in eller finns på biblioteket. Annars har hon gett ut en drös till böcker med Raw Food. Rekommenderar dem starkt!

Fast idag är inte våra havrekakor råa längre. Sötaste doppade dem i 70%ig choklad.... Ops...
Perfekt kombo! Vårt hem är varken rått eller helt sockerfritt. Så varför jag ens funderar på att skriva ett försvarstal vet jag inte =P

2 kommentarer:

  1. Har man lyxen att kunna välja så mår man bättre av att välja till än av att välja bort. Fler möjligheter istället för färre. Så fortsätt göra det som blir bra för dig när det är dig det handlar om

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)