torsdag 1 januari 2015

Lite lagom syrligt

Årets första dag. Och enligt min skrockfulla symbolik ska idag präglas av allt det jag vill aka genomsyra det här året. Jag hade en plan. Det blev inte riktigt så. Men jag ska nog hitta symbolik i allt ändå. 

Dagen började bra. En vän från igår sov över och vi dukade upp brunch med ägg&bacon, smoothie och te. Mycket sånt vill jag ha! Dörren är öppen, ni är välkomna! Kom och hälsa på, sov över och ät brunch med oss kära vänner =)

Sen körde vi vännen till bussen. Och det gick ju bra. Förutom det där ljudet från bilen. Som skrapade som f-n. Och blev värre. På nyårsdan... Det är aldrig lägligt med trasig bil. Men på nyårsdan... Morr... 
Då är det ju så fantastiskt att ha en bilmeck i närheten! Som dessutom var i verkstan när vi kom dit! På nyårsdan! Underbara människa. Massor av sånt, underbara människor som kan hjälpa mig... Bil är inlämnad för byte av bromsskivor, bromsbelägg och bult i hjulet. För den lyckades pappa dra av när han skulle lossa hjulet. Japp, det går! Inget varken han eller Bilmeck varit med om. 

Efter det återgick dagen till mer det planerade. Mys i soffan med Sötaste och fortsatt virkning på mössa. Mys och pyssel. Absolut viktigt. Men kanske det viktigaste, det jag planerade mest; träna! Trots ömma muskler, lite smådepp och omotivation så tränade vi! 

Och det vill jag verkligen att det ska fortsätta vara en vanlig del av vardagen under 2015. Vi ska samla en massa pluppar i almanackan och belöna varandra med små överraskningar.


(Har jag berättar om pluppsystemet? Ska göra det. Nån dag. Inte nu för nu handlar det om genomsyrning)

Dagen avslutades med en nybäddad säng. Kan jag också tänka mig en hel del av det här året. 

Så. Massor av symbolik. Känns som det kommer bli ett bra år! =)

2 kommentarer:

  1. Låter som om att ni haft ett trevligt jul och nyårsfirande trots bilkrångel. =)

    Önskar er en god och fin fortsättning på det nya året! <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning till dig också! Bilen hoppas jag blir lagad idag.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)