söndag 18 januari 2015

Stå ut

Idag drar Borgmästaren på bloggen Mitt hem är min borg igång sin utmaning "I mina händer".
Jag var med förra året och självklart vill jag vara med i år igen! Det är roligt det där med utmaningar. 
Syftet med Borgmästarens utmaning är att stå ut med tråkvintern tills det tillsist äntligen börjar bli vår. Och stå ut är verkligen vad jag gör just nu. Kallt, mörkt, blött, åska, hagel, kallt, blött. Och sa jag att det är mörkt? Enda bra är att eftersom det är sån varm vinter går det inte åt så mycket pellets att värma upp huset med....
Jag har knappt nån lust att springa eftersom det är så kallt, blött och mörkt. Pysslandet har det inte blivit mycket av alls. Eftersom jag inte springer blir jag lättare stressad och tröttare. Vilket gör att det är lite svårt att ta sig ut och springa... Tråkvinterns onda cirkel.

Så nu har jag gnällt! Det är inte ofta jag gör här på bloggen. Har tidigt bestämt mig för att här tänker jag minsann bara visa upp hur fantastiskt och kreativt livet är. För det är ju det som är roligt att dela med sig av jue. Fast det har väl i slutänden blivit en ganska ocencurerad del av verkligheten.

Den här veckan har jag alltså varken haft virknål eller Runkeeper i händerna. Men däremot desto fler flyttlådor. Lägenheten ska få nya stammar så den närmsta tiden bor vi bara i huset. Diverse prylar har fått flytta med. En del tillfälligt, annat kanske får stanna för gott. I röjet med flyttlådor, kryp och storstädning av köket åkte de sista julsakerna upp på vinden. Och i dag på vägen hem köpte vi med oss lite föraning om vår:
Tulpaner, ååå, jag tycker om tulpaner.

7 kommentarer:

  1. Jag går i liknande tankar här, ut med julen och in med våren. Vadnär det för pippi-tröjemönstrat som skymtar på soffan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Insåg precis att jag aldrig la upp länk till det här inlägget på Borgmästarens blogg... Ops. Kul att du hittade det ändå.
      Pippimönstret ligger på bordet. Är egentligen en kökshandduk men vi använder den som duk.

      Radera
    2. Jag kollar ju din blogg titt som tätt. Vad lustigt det blev med perspektivet i fotot, jag ser det fortfarande först som att tyget ligger på en kökssoffssits.

      Radera
    3. Grattis förresten! Kul att känna igen namnet på vinnaren.

      Radera
  2. Fint att du ville vara med första gången också. Tulpanerna är alltid lika välkomna. Varje år. Det är så skönt att få en fläkt av det som komma skall. Ut med jul och mörker. In med nya blommor! Det låter som att du har fullt upp. Vem hade haft ork att pyssla något under sådana omständigheter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har tulpanerna hållt sig i över en vecka! Och saker börjar komma på plats och energin kryper tillbaka. Din utmaning är bra, fyller sitt syfte väl =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)