torsdag 1 januari 2015

Symboliskt

Det är en magi i att fira och lägga symbolik i traditioner. Om man tappar bort sig det blir det lätt måsten gör det har ju alltid varit så och blir ju inget utan! Men när man stannar upp vill man nästan bara fnissa och kroppen fylld av pirr och förväntan. 
På nyårsafton funderade vi över vad som hänt 2014 som vi är glada och stolta över. Stora val som karriärsförändringar och körkort. Och det alldeles fantastiska i att tycka det är roligt att springa. Jag ägnade dagen åt att städa huset lite lagom. För jag är stolt över att ha ett så fint och hemtrevligt hem. 

Och jag var ute och sprang. Låååångt. Längre än sen då för flera år sen när jag var pinnig och vältränad. 11,5 km blev det och det kändes i kroppen. Mör är att bra ord, men nånstans i mig drog det att jag vill springa ääääännu längre. 
Några varv på nästa virkade mössa hann jag med innan fina vänner kom för ett fint men lugnt nyårsfirande. Oavsett vad jag kommer fram till angående ordet pyssel så ät det något som fyller mig med värme och glädje. 
Vi hade knytis. Min absoluta favoritvariant av bjudningar. Både när det gäller hitbjudningar och bortbjudningar. Det blir så mycket roligare mat och mer avslappnad stämning. 


Magen blev lyckligt mätt och nöjd. Av både den fantastiskt goda maten och glädjen över att vänner känner sig så bekväma i vårt hem. 

Nu är det morgonen efter utan känsla av dagen efter. Den här dagen vill jag ska genomsyras av det jag vill att 2015 ska genomsyras av. Återkommer om det =)

3 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Kul med knytis! Låter som en lyckad kväll. Spännande med planerna inför 2015. Vad kan set vara? Välkommen till utmaningen också !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en jättebra kväll. Precis i ambitionsnivån vi ville ha och orkade med.
      Ser fram emot utmaningen!

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)