söndag 22 februari 2015

Bara vanligt vatten

Jag missade Frölen Fotos utmaning i fredags. Eller missade och missade, den här veckan var så full av jobb, feber, besök och hostiga nätter så jag fick inte ägnat en minut åt att fundera på veckans tema. Och det var ett tema som jag hade behövt fundera på. "Mitt val av dryck". Det har jag ju inget roligt att skriva om... Jag tycker om vatten. Och om jag fryser, te. Det är inte så himla spännande. Fast jag har faktiskt börjar riktigt njuta av att dricka te. När jag är frusen eller stressad. Att sluta händerna runt en kopp med vaaaaarmt te. En STOR kopp ska det vara. Och så hett att det först inte går att dricka. Sen drar jag ett djupt andetag och känner stressen rinna ut samtidigt som värmen rinner in.

Idag drack jag te mer av de där frusna skälen än avstressande. För vem kan vara stressad när man går en pilgrimsled? Det säger ju sig självt. Den är ju till för eftertanke och reflektion. Eller en hiskelig massa frisk luft, fina skogsstigar och tjöt med Sötaste. Och fikapaus såklart.

Och en fikapaus till när vi kom hem till altanen. Fast då var teet lite väl mörkt...

Te är till för att skrämma vattnet. Kanske färga det lite. Hellre för svagt än för starkt. Och hett ska det vara. Riktigt hett.

Även om jag inte fick skrivit i tid för att dela på Fröken Fotos blogg så kan ni väl ändå gå i. Där för att se hur de andra tolkat veckans tema =)

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)