lördag 7 februari 2015

Betydligt ljusare

Vi vaknar upp till en lördag och en ledig dag som är betydligt ljusare än vad det varit på länge. Jag veeet att vintern ska vara kvar ett tag till. Men jag trivs fortfarande så mycket bättre när jag kan gå ut i bara tjocktröja och hinner inte börja frysa innan jag gått in igen. På väg ner till pannrummet kvittrar vi "titta det är grönt där!" och dagen går i växtlighetens tecken. Sötaste har överraskat mig med två små Primula. Och vi täcker grovkökets golv med jord medan vi planerar om en massor av husets krukväxter. Jag kan tänka mig en fortsättning av det här.








Nu ska jag fortsätta fundera på om det är några fröer som behöver komma ner i jord också...

2 kommentarer:

  1. Just inkommen från en härlig promenad i halvskog (sådär stadsaktig skogsplätt som känns som storskog om man inte låtsas om alla billjud). Vintergröna växter, snö och sol på klarblå himmel muntrar verkligen upp mig. Det gör dina växtfoton också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har verkligen varit en grymt fin dag idag! Efter vinter och mörker blir en ju helt lyrisk av minsta lilla antydan till ljus, vår eller värme. Och all skog är bra skog. Minsta lilla träsamling ger avstressning tycker jag.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)