torsdag 26 februari 2015

Blir det snyggare?

Jag har satt saxen i tyget från förra helgens loppisrunda. Klipp, klipp, nåla upp och sy EN söm. Sen är en ny gardin klar. Yeay!
Världens sämsta bild. Mörkt, mobil och lampsken. Men ni fattar. Får Sötaste långtråkigt imorgon kan hon ju alltid stryka den. Om inte, så hänger den nog till sig... 
Kanske, eventuellt blev det lite finare i grovköket. Där som annars är så totalt jättefult. Det märks tydligare när nästan hela resten av huset är renoverat och fixat. Men ändå, hallå! Bara tapeten...

Attans vad snygg den var på 90-talet. Attans vad det inte är nittiotal nu. Jag vill renovera bort den med en gång. Men det är ett stort fel med grovköket. Det är ju inget fel på det! Inget jag kan ha som förnuftig argument för att börja riva. Rören är fräscha, väggarna hela och det luktar gott. Attans... Får nöja mig med ny gardin. 

7 kommentarer:

  1. Om det är en papptapet så borde det gå att sätta en ny bård över befintlig. Eller göra egna tryck och sätta över.

    Gardiner hänger till sig snabbt om man sprejar lite vatten på dem.

    Mvh latmanshusfrun ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en hemsk våtrumstapet... Men vi ska kolla upp om det kan gå att måla över den med nån typ av färg. Bara att rummet blir vitt skulle göra så himla mycket.

      Sötaste tackar för tipset... =)

      Radera
    2. Jag har haft renoveringskunniga grannar som med gott resultat målade på badrummets våtrumstapet. Så när startar du? Och vilka coola verktyg behöver du inhandla? :-)

      Radera
    3. Colorama, here i come! Undra om jag fortfarande har rabatt där? Hade det ett tag för att de kände igen mig...

      Radera
  2. ooo jag skall spreja med vatten hör jag..

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)