onsdag 4 februari 2015

Igen

Tredje veckan och det har blivit mer vegetariskt än på länge! I söndags åt vi cannelloni med svamp, spenat och ricotta. Blir liksom så när en börjar bläddra i kokböckerna. Idag använde vi spenaten som blev över i Daal, indisk linsgryta. 

Recept från Ica Buffé från nångång för flera år sen. 

Men jag hade INTE koriander i. Koriander är till gör att tvätta kläderna i. Iallafall smakar det så. Gäähh... Istället blev det en tesked av nån kryddblandning från Indien. Jag tror det är Masala, för det önskade jag mig av kompisen som åkte dit. Men Masala i sig är en hel vetenskap. Attans gott blev det hur som!

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut! Ricotta har jag aldrig smakat. Vad är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ricotta är en ost, typ färskost. Lite strävare i smaken.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)