söndag 15 februari 2015

Jag har gjort nått!

Känns som det var evigheter sen jag pysslade, skapade eller hade nått större projekt på gång. För de senaste inläggen har väl handlat om ätbart, görande, tyckande och på sin höjd småpysslande? Men idag! Dagen efter att huset var fullt med folk och med en hostande Sötaste var dagen som gjord för att nörda ner sig. Resultatet blev två tygkassar.
Tyget kommer från en hög med påslakan jag fick av min kära Syster. Jag använde en annan tygkasse som mall för mått och så. Eftersom tyget är rätt tunnt valde jag att fodra dem. 

Och självklar märkte dem!

Skulle någon vilja ha dem, de är attans bra att ha med till affären så du slipper alla plastpåsar, är de till salu för 80:- styck. 

Det här är mitt bidrag till veckans "I mina händer" hos Borgmästaren på bloggen Mitt hem är min borg

10 kommentarer:

  1. Hu... 70-talsrysningar och nostalgichock på samma gång ;-) Gillar att man inte ser "Typ" direkt. Hoppas någon vill ha sällskap av dessa. Själv har jag sedan i höstan en köpe med älgar i regnbågens alla färger. Den gör mig jämnt glad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, lite så. Med tygkassar kan man gå lös med alla möjliga tyger, färger och former =)

      Radera
  2. Härligt med återbruk och himla roliga texter! Tycker ditt pysslande gjort en rivstart om du sytt ihop dessa på en dag. Fodrade dessutom. Plattan i mattan, verkar det som att det varit hos dig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kändes bra att äntligen ha en dag när det fanns tid och ro.

      Radera
  3. Kul att vara igång igen då!
    Gillar att du dekorerat med texter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns jättebra! Jag har haft idén ett tag och nu äntligen blev den av.

      Radera
  4. Tygkassar äger! Jag vet inte hur många jag har för olika ändamål, men de är köpta allesammans utom en som dottern sytt.
    Bara tanken på att bädda med de där påslakanen ger mig rysningar, så mycket bättre som härliga retrokassar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo smått hysteriska. Men på 70-talet var de nog aaaaattans snygga. Särskilt det gröna =)

      Radera
  5. Jag gillar också tygkassar. Det ända bekymret är att de håller så länge att man hinner tröttna på dem, skulle gärna sy nya oftare. Kul idé med text, gör så at folk hajar till! Gillart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jo, de håller ju fint. Brukar ha en hög med mig till mataffären. Och ge bort till höger och vänster. Hoppas att någon kanske vill köpa av mig också =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)