fredag 6 februari 2015

Mörker

Man ramlar över så många bloggar. De flesta, vill jag påstå, läser man ett aktuellt inlägg för att sen glömma bort. Säkert är de egentligen jättebra och intressanta. Men det är oftast något annat som får mig att fastna. En stämningen, ett ljus och ett bildspråk. En sån blogg är Lomeyende. Hon har just ett bildspråk som jag fullkomligt älskar. De är så mörka men ändå fulla av ljus och färg. Så till veckan utmaningstema "Mörker" på Fröken Fotos blogg bestämde jag mig för att härmas. Nu har jag visserligen varken stativ, tillräckligt stora fotokunskaper eller redigeringsprogram. Men jag gav mig på jakt efter ljus i mörkret och mörker i ljuset.





Tycker jag fick till det riktigt bra! Framför allt är jag nöjd med mig själv att jag faktiskt använde stora kameran och inte bara mobilen. Jag haaar vi varit bra på att fota. En gång i tiden. Men sen blev jag lat. Jobbar på det.

Går gärna in på Fröken Fotos blogg och titta på fler tolkningar av temat.

8 kommentarer:

  1. Spännande bilder. Det är inte lätt att fota i ett rum med så dunkelt ljus, men det blev riktigt läckert.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mörker i ljuset...det gillar jag :)
    // Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på mörker i ljuset. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Gillar dina två första mörka foton! Kul tolkning, och fint att länka och tipsa om en annan bloggare.
    Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är nöjd med dem själv också. Särskilt den med elefanten för den påminner just om Lomeyendes bilder.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)