lördag 14 februari 2015

Något viktigare

Jag tycker om att fira saker. Det ger höjdpunkter i vardagen, något att längta till och traditioner. Därmed inte sagt att traditioner måste se ut som de alltid har gjort. Eller som alla andra har dem. Så i frågan om Alla Hjärtans Dag är kommersiellt krafs tänker jag att vilken högtid, "dag" eller tradition går inte att förminskas till kommersiellt krafs? Och alla dessa dagar kan jag på sätt och vis tycka är bättra än de stora högtiderna. Ingen moster kommer bli besviken om jag inte firar Kanelbullens dag men att rymma julen är svårare...

Tidigare år har vi firat Alla Hjärtans Dag för att det är kul. Kanske med en present. Kanske med att göra något mysigt ihop. I år gör vi något viktigare och hjärtanfirandet blir inte alls. Fast fullt med hjärtan har det varit här. En hel drös med vänner drällde in med presenter till Sötaste. Vi har spelat brädspel, grillat för första gången i år och fikat flera gånger om. 




Nu ljög jag lite. För lite Alla Hjärtans har det blivit. Systerdotter kom ner på förmiddagen med kort och finfina blommor av silkespapper. 

Bra grejer =)

2 kommentarer:

  1. Munchkin!! Det var alldeles för länge sedan. Måste försöka hitta lite spelvänner här i stockholm. Vänner, spel och fika låter som ett himla fint födelsedagsfirande.

    SvaraRadera
  2. Jag älskade verkligen inte Munchkin första gångerna jag spelade. Fattade ingenting! Men salt man säkert kröp den absurda världen på mig =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)