fredag 27 februari 2015

Pollenallergiker, håll er borta

Dagens fototema hos Fröken Foto är "Action". Med det antar jag att hon hade tanken på snabba slutartider och frysta rörelser. Jag har aaaaaaaaaaldrig lyckats med den typen av bilder. Inte med världens bästa analoga Nikon F3, inte med Nikon D80 oavsett om jag kört manuellt, sportprogrammet eller hållt ner avtryckaren så den fortsatt ta bilder i all evighet. Småkameror, mobilkameror, systemkameror. Det har bara blivit suddigt. Men ett tema är ju till för att tolkas på sitt eget sätt och det är jag ju bra på!

Jag kanske har nämnt en och annan gång att jag skulle tycka det vore lite trevligt med mer vår. Och å ena sidan är den här tidigt. Å andra sidan får jag väl sätta lite fart själv om den ska komma. Videkissarna vi tog in satte jag i vatten. Så nu har de slagit ut =)


Som långa korvar hänger de där och hånar alla som av medicinska skäl inte älskar våren lika mycket som mig...

Kika in hos Fröken Foto. Nån annan kanske har fångat fart bättre än mig =)

2 kommentarer:

  1. Växter är också action i! Och våren är full av action (jag längtar efter vår trots att det bara är feb.) Om du prenumerera på mitt nyhetsbrev får du en del fototips. Februari månad var just slutartid. Om du mailar mig ska jag skicka det till dig. Kanske får du lite tips där :)

    Ha en fin helg.
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag prenumererar redan på ditt nyhetsbrev =) Hur slutartiden fungerar har jag koll på. Problemet är nog snarare att jag inte är snabb nog med skärpan...

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)