måndag 9 februari 2015

Ufot Gästbloggar

Hej

Idag fyller jag år.
Insåg med denna dag att jag faktiskt både växt och förändrats. Alla säger nog inte till det bättre men vem vet.

För 365 dagar sedan fanns det inte på planeten att jag skulle träna. Det har liksom inte funnits i min familj. Jo att gå ut till en vacker sjö genom skog och mark för att fiska. Men då är det fisket som är poängen.
Den där träningen folk är så hysteriska med. Gärna tittar ner på en då en inte förstår eller har de referenserna. Tyckte inte gympan var kul för då var en ju tvungen till saker. Var bra på allt jag provade så dåligt gick det inte. (förutom orienteringen)
Men idag massa år senare har jag insett att jag faktiskt tränar för att det är roligt. Jätte knäppt.
Jag som aldrig har tränat regelbundet i mitt liv tränar minst tre gånger i veckan.
Kan nog inte säga annat att jag är jättestolt. För att jag gör det för min egen skull. Inte för att någon annan tycket att jag måste eller för att normen säger att en borde se si eller så ut.
Jobbar i allmänhet med att försöka att inte påverkas av normen. Men den finns ju överallt. Hur man går ser ut eller pratar. Detta är min födelsedagsmiddag från Vackraste. Mat är bra och gott.

Nu kom jag från mitt ämne vart var jag. Jo. Jag är stolt att jag träna. Har ingen aning om jag kommer fortsätta men just nu känns det bra. Jag mår bra.

Ha det underbart / Ufot aka Sötaste

4 kommentarer:

  1. Harreligen vad god den pizzan var... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mm kan ha varit godaste pizzan någonsin :D

      Radera
  2. Grattis på födelsedagen du okända kända :-) Det låter onekligen som.att ni har hittat rätt med både träning och annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tackar tackar. Ja det känns bra nu. Får se vad livet har i förvar. :)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)