söndag 22 februari 2015

Vår, vår, vår!!! Och kanske er också...

Fågelkvitter, sol och plusgrader. Inte så många av de sistnämda, men tillräckligt för att få hopp. Jag vet att det är löjligt tidigt att hoppas. Men å andra sidan börjar jag hoppas så fort julpyntet är borta. Och det finns vissa saker en kan fylla på det hela med. Tulpaner och Primulor tillexempel. Eller en vas full med videkissar. Ååå, jag vill planera påsk! Är det lång tid dit?



Hos Borgmästaren kan ni se vad andra har haft i sina händer den här, sånästintillvårdetbaragår-söndagen.

8 kommentarer:

  1. Det är ju bara dryga månaden kvar till påsk så det är helt klart hög tid att börja mysplanera allt roligt man skulle kunna göra. Själv har jag i snart två månader planerat och omplanerat min kommande födelsedagsfika. Och nyligen läste jag att vetenskapliga undersökningar har visat att en av tio saker som gör oss lyckliga är att planera en resa och inte åka. Jag är iofs skepptisk till att avstå en planerad resa men om jag tolkar det som att drömma om framtida resor så håller jag helt med. Likaså kalasfika, vår och påskpyssel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara en månad!?!? Hur ska jag hinna!!!!???? Hahahha =) Får väl ta och börja spana in närmsta björk för påskris. =)
      Jag brukar tycka att planerandet, själva resan och sen komma ihåg den efteråt är lika stora delar av det. Å då får man ju ut så mycket mer av det! Hoppas ditt födelsedagsfika blir minst lika roligt som planerandet av den.

      Radera
  2. Fina bilder! Jag älskar vide dem är så charmiga!

    SvaraRadera
  3. Att längta och planera är ju en del av glädjen. Jag funderar just på om det inte går att ta in lite kvistar och driva fram lite blom. hur är det med forsythian tro? Videkvistar och tulpaner är väldigt fint ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis =) Ska nog planera lite till för nu är jag attans trött på vintern.

      Radera
  4. Så gulligt med videkissar! Kul att ni har vårkänslor där. Vi hade faktiskt lite av det också, men idag var det som bortblåst. Suck. Men det kommer fler dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag suger i mig allt jag kan! Snart är den här på riktigt, underbara vår.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)