måndag 30 mars 2015

Avancerat

Pinterest är en fantastisk källa till inspiration. Jag skapar anslagstavlor och fyller med pin efter pin. Men gör jag någonsin något av alla idéer jag sparar...? Eee, nä. Jag är bäst på att pyssla saker jag redan kan. Men igår attans!!! Bästa Bohemen ville träffas och hon ville pyssla. Snart är det påsk och jag vill göra saker att sätta i riset som INTE är köpta fjädrar. Så då vågade vi oss faktiskt på något mer avancerat.

Jag tömde ägg på sitt innehåll. Det går att blåsa eller använda fiffig pryl från lokala hobbyaffären. Jag har tillgång till andra resurser och sög ut innehållet med hjälp av en spruta med stor kanyl. Attans bra för då räcker det att man gör ett litet hål. 

Vi plockade in diverse små blad från trädgården och klämde fast runt äggen med hjälp av bitar av en nylonstrumpa. 

Knytena doppade vi sen i hushållsfärg utspädd i vatten. 

Det såg inte ut som om det fastnade någon färg så vi doppade två gånger för säkerhets skull. Och en del fastnade allt!
Som vanligt inte lika flashigt som i länken, men fina blev det!

Av äggen som blev över blev det bland annat en mjuk pepparkaka. 
Sötaste har längtat efter den sen i julas. Och jul luktade det av den =)

1 kommentar:

  1. Snyggt och gott. Om du även gjorde några gula så har du ju motivet klart för fredagens fotoutmaning :-) Nu ska jag lägga upp dagens återbruksinlägg och där "ondgör" jag mig lite över dig :-) :-D

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)