söndag 1 mars 2015

En gång till

Det finns tolv fantastiskt begåvad bloggare som tillsammans har en utmaning som heter "Monthly Makers". Syftet är att få igång inspirationen hos både de själva och andra. Och jag vill vara med! Men jag får lite prestationsångest. För de är så attans duktiga! Här pratar vi inte pysselbloggare. De är konstnärer, hantverkare och egenföretagare. Meeeen, det är bara att ta ett djupt andetag och dyka in. För det jag gör är också bra. Även om jag fortfarande föredrar att gömma mig bakom ordet "pyssel". (På tal om det. Igår blev jag glad över att höra en person av manligt kön kalla en annan person av manligt kön för pysslig. Den andra personer är nämligen elektriker och har du tittat in i ett elskåp nångång? Behövs absolut en pysslig talang för att få ordning på alla sladdar och kablar dör).

Månadens tema är "Återbruk" och det är bloggen Inspirami som håller i det. Mitt bidrag blir två t-shirt-mössor som jag sytt. En till mig själv och en till en kompis. 


Jag har lagt en lagom stor mössa på en avlagd t-shirt med snyggt tryck. Sett tull att trycket hamnar där jag vill och klippt ut. Klippt ut lite extra i nederkant för fållen. Sydde ihop, fållade upp och klart! De är väldigt mysiga och sköna när det är lite kallt om öronen men inte egentligen mössa-kallt. Som många dagar den här vintern. 

Gå in på Inspirami's blogg. I kommentarerna finns länkar till en massa kreativa bloggare som återbrukat. 

4 kommentarer:

  1. Varje gång du gör mössor så vill jag bums ut och köpa coola t-shirts :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, do it! Fast om det är saxen du vill sätta i dem kanske second hand är ett bra val...

      Radera
    2. Tro mig, jag har stått på loppis med coola t-shirts men så minns jag a)jag behöver ingen mössa/kudde b) tyghögen som redan finns och som jag inte nyttjar...

      Radera
    3. Haha, kan jag tänka mig. Man har så många idéer. I en hög... =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)