söndag 8 mars 2015

Evig följetong

Det är fortfarande synd om mig. Inte på långa vägar lika mycket. För febern är borta. Men det gör för j-a ont att hosta och huvudet värker. Immunförsvaret av järn jobbar rejält. Så nån energi över till pysslande har inte riktigt funnits. Jag har alltså inte ORKAT pyssla. Då kanske ni förstår hur illa det varit! Inte att det varit löprundor som tagit tiden. Eller städning, köksfix och umgås med vänner. Inget av allt det där vanliga som håller mig från pysselbordet. Harreligen. Och män pratar om att vara förkylda. Tss, de vet inte vad de snackar om.

Men så ikväll tog jag och skrapade ihop lite energi. Jag planerar ju trots allt att vara så frisk i morgon att jag är alldeles rastlös av att vara hemma från jobbet. Då behöver jag något förberett som bara är att sitta vid bordet och pilla med. 

Den Lonelyfieldska vårgarderoben har nyligen utökats med skogshjälm, skyddsbyxor och stålhättestövlar. Det är först Sötaste som ska få lära sig att köra motorsåg av Pappa. Sen har vi ju som tur är samma storlek så jag kan ha kläderna också och förhoppningsvis lära mig jag med. Men jag började med att hugga in på kartongerna till kläderna istället för på skogen. 
Nu får vi se hur de tänkte här? Bilar brukar ju sälja bra bara man sätter en sexig tjej på huvet. Så, cover-boy! Släng upp motorsågen lite sexigt på axeln och puta med läpparna. Precis det kommer alla som ska jobba i skogen vilja identifiera sig med. Jajjemen. I jämställdhetens namn och allt. För det var väl alla dåliga saker med könsrollerna som vi skulle göra allmänt? Som objektifiering? 
Jaja, cover-boy blev uppdelad i två bitar typ 32x32 cm. 


Jag ska nämligen göra ett eget fotoalbum. Heeelt från scratch. Har ju en sån fancy Bind-It-all. Så kartonbitarna ska kläs med snyggtapet sen och bli fram och baksida. Sidorna inuti är vanlig cardstock som jag kommer limma ihop två och två. Kommer bli askoolt! Oavsett hur det blir. För jag har gjort det sjäälv... 

Det här är mitt bidrag till Borgmästarens utmaning "I mina händer". Om jag hoppar över en vecka kanske det inte blir vår! Och det får inte ens influensa stoppa!!

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att du kom med denna vecka också, jag blev lite orolig för vårens intåg när du först la upp ett annat inlägg :-) Imorgon är vi friska eller vad säger du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, man måste offra sig. Våren är trots allt viktigare än att vila ett par rossliga lungor. =) Idag är det imorgon. Frisk? Hmf... Inte på det sättet jag hade tänkt mig, men det får duga. Orkar ju mer än bara soffläge iallafall.

      Radera
    2. Jag är typ frisk. Om jag får sova emellan. Och lite vårluft botar rossliga lungor och jobbiga halsar bums. Det har jag bestämt.

      Radera
  2. Ja, det var svårt att gissa vad det skulle bli. Tur du avslöjade dina planer. Och jag älskar kommentaren :"det blir ascoolt för att jag gjort det själv!"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Jag älskar att bläddra i mina fotoalbum. Och känner på mig att det här kommer kännas ytterligare ett snäpp bättre.

      Radera
  3. Låter onekligt som något riktigt coolt!

    SvaraRadera
  4. Lånet onekligen riktigt coolt!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)