fredag 6 mars 2015

Gomorron, gomorron

Snörvel, ynk och fnys. Jag är sjuk. På riktigt. Vet inte när jag var det senaste. Alltså med feber och så. Ute skiner solen och hela världen skriker åt mig att äntligen! Kom ut! Här finns energi! Och jag ligger kvar i soffan och sover bort dagen. De runt mig som fått vinterns ökända influensa har varit däckad i en vecka eller mer. Det hoppas jag verkligen att jag slipper. Men ett par dagar med riktigt sjuk är faktiskt rätt skönt. För det enda jag intresserad av är att sova. Inte som när man är mitt-emellan-sjuk. För hängig för att göra nått, för pigg för att tycka det är okej att bara slappa bort dagen.

Veckans tema hos Fröken Foto är "Morgon". Tack och lov tog jag ett par bilder tidigare i veckan. Annars hade det inte blivit något bidrag den här veckan. 
På morgonen, medan jag strosar runt i köket för att fixa frukost, slänger jag en blick ut på altanen. För har hon inte sovit inne står hon ofta där, vår drottning. Skriker åt mig att jag ska släppa in henne. 
Blicken är hård och anklagande. För hon har ju faktiskt väntat jättelänge! Så jag öppnar dörren och hon rusar i i köket. Jamar och snor runt efter mat. Utan att först kolla i skålen om det kanske redan är mat där... Det var det där med intelligensen...

Efter frukost i lugn och ro som avslutas med te och spela spel på paddan tar jag på mig och går ner till garaget. Våren har börjat komma. Och därmed är minusgraderna här igen. 
Frost i gräs och på tegelpannor. Men vad gör det när resten av dagen är solig och full av plusgrader. 

Hur andras morgonar ser ut kan du läsa om på Fröken Fotos blogg

11 kommentarer:

  1. Usch då, krya på dig! Här har solen inte visat sig ett skvatt idag och det har känts hängigt på grund av vädret. Men tvätt har i varje fall blivit fixad:)
    Hoppas du piggnar till ordentligt och får en skön helg!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas jag också. Var rätt pigg på dan, men nu känns det som att febern är tillbaka igen....

      Radera
  2. Frostiga morgnar är ju bra vackra iaf :)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Njut av morgnarna även om de är kalla än.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Verkligen en bestämd blick hos den där katten. Kul foto förresten, det ser ut som om hon svävar iom reflektionerna av blomkrukan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, jo, helt klart. Rätt tydligt vem det är (hon anser) bestämmer här....
      Är nöjd med den själv. Lite just av den svävande känslan.

      Radera
  5. Gullig bild på drottningen. Krya på dig så du kan njuta av andra mornar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack! Känns som det är på bättringsvägen.
      Ha en fin helg, kram.

      Radera
  6. Vacker morgon! Söt kattbild :)

    Hoppas du mår bättre idag. Jag hade ju tänkt hela tiden att jag skulle besöka er alla i fredags, men helgen blev inte alls som jag tänk mig och har haft ett väldigt högt tempo :) Så kan det bli ibland. Jag hoppas du känner dig piggare och är redo för en ny vecka.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)