söndag 22 mars 2015

Grand finale!!!

Nu är det sista söndagen i Borgmästarens utmaning "I mina händer". Den långa, kalla vintern är äntligen slut och vår och vårdagjämning är här. Yeay!!! Eller, vänta lite. Är det där snö som ramlar ner? Och herre jätte-J-ar vad kallt det är om fingrarna. Dessutom tror jag att jag måste skrapa rutorna på bilen imorgon...

Vi gjorde vårt bästa för att hålla vårhumöret upp. För oavsett morgonfrost, vitt regn och stela fingrar så är faktiskt våren här. Vår är så här också. Och vi har fyllt första krukan på altanen med blommor. 
Och vad gör en om en glömt fota när det var ljust? Jo, man letar reda på en ficklampa. Pysslar inte med blixt mer än under pistolhot. 

Sötaste fortsatte sin motorsågsskola  med hur en fäller träd. Då kom jag ihåg att ta desto fler bilder. 
Jag tycker att hon lyckades bra även om trädet inte lyckades med att ramla... Blir så när det inte finns en stor tung krona som väger över =)

Kolla hos Borgmästaren för att se vad andra haft fullt med i sina händer. 

4 kommentarer:

  1. "Trädet som vägrade ramla" den kan hon ställa ut på konstsalong för det såg riktigt häftigt ut. Våldsam kraft i stillastående.

    SvaraRadera
  2. Ja, nog är det vår alltid, även om det var ett litet bakslag nu på sisten. Verkligen handfast arbete med motorsågning. Herregud vad hade man gjort med ett i princip kapat träd som vägrat falla. Det kan ju falla var och när som helst. Jag hade nog ringt brandkåren. Tack för att du varit med i utmaningen!

    SvaraRadera
  3. Som tur var det bara en stump som inte ville ramlar, som att få en vedklabbe på tårna. Och hade mer träd varit kvar hade det ramlat som det ska =)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)