fredag 27 mars 2015

Ljust

Jag fortsätter på mitt tolka-temat-på-en-drös-olika-sätt-tema. Det är fredag, Fröken Foto och Ljus. Först kommer en bild från i julas nångång. 
Vårt hus är ganska lågt och har små fönster med moderna mått mätt. Även mitt i solig sommar är det ganska mörkt inomhus. Vi kompenserar med vita väggar och känner hemtrevnad i stearinljusskenet. Jag bor här och tänker egentligen inte på det. Men när låg vintersol skiner in en tidig morgon blir det magiskt. 

Ett annat ljus är motljus. Ååå, det kära motljuset. Som ett instagramfilter så lätt att få till en intressant bild. 
Och ett vindskydd med grafitti mitt inne i skogen?

Dagens ljus försvann innan vi fick på oss löparskorna. Hela vintern har jag längtat efter vår, värme och dagsljus att springa i. Nu får jag det mesta om jag ger mig ut direkt efter jobbet. Men dröjer det till efter middagen får pannlampan fortfarande åka på. 


Spana in fler tolkningar hos Fröken Foto!

6 kommentarer:

  1. Solljus i kök och motljus är ju underbara foton men ändå är det din sko i spotlighten som får mig att le. Jättehärlig bild, det syns hur snabba det där rosa är för kameran hinner ju inte med. :-)

    Går här och klurar på berättelsen samtidigt som jag försöker få plats med allt som jag tog med mig hit. Det ena går bättre än det andra :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =D
      Ser fram emot onsdag, spännande!!!

      Radera
  2. Bilden av det soliga köket är helt underbar. Man kan riktigt känna värmen. Motljus... älskar! :)
    Läste din novell, jättebra. Ska bli spännande att följa.

    Fin helg till dig.
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Känns alltid extra bra att få beröm av dig som ju själv är riktig och attans bra fotograf =)

      Spännande för mig oxå, vet ju inte alls vad som händer i nästa del av novellen!!
      Hoppas solen skiner på din helg också, kram.

      Radera
  3. Fin tolkning! Din bild i köket är suverän.
    Hoppas du har en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas din helg är bra oxå! Kram

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)