söndag 1 mars 2015

Ny bibel

Harreligen vad gott! I går köpte jag en ny kokbok. Har velat ha den sen jag bläddrade i den hos en kompis i höstas. Men snålheten har dragit sig för det. Jag har ju så många kokböcker och lagar så lite ur dem. Behöööver ju inte en till. Så hittade jag den igår, inte på rean men nedsatt.
Och jag rekommenderar den staaaarkt!!! Då hos kompisen så gjorde vi Tryffeltåeta. Mängder med söt, fet chokladsmak. Och idag har jag gjort två typer av godis. 
Överst är Romkulor som verkligen smakade Romerska bågar eller annan apelsinchoklad. Och nederst är Ginger bites. Mumma! Så söta och god ingefärasmak. Jag har helt klart en ny favoritbok =)

Det här är mitt bidrag till Borgmästarens utmaning "I mina händer".

4 kommentarer:

  1. Åh! Den har jag kikat i. Visste inte att den var på rea. Men man har ju redan flera, som du säger. Du verkar ha nyttjat den flitigt redan. Man blir sugen. Roligt att du är med i utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte på vanliga bokrean. Men var nedsatt. Vilket gjorde mig så glad!

      Radera
  2. Hej.
    Visst är boken bra. Men jag undrar om det är samma som jag har. Kan inte du ta med din bok när ni kommer om några veckor så kan vi jämföra recept =).
    Jag har dagen till ära gjort ett av glass recepten, fantastiskt gott.
    /// 1serg Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt umdrbar! Jag tror att det är exakt samma bok, men kommer jag ihåg så ska jag ta med den.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)