torsdag 12 mars 2015

Växtkraft

Den där f-bannade hostan går jag väl dras med en stund till. Men sakta men säkert kryper förkylningen bort från kroppen nedanför nacken. Jag var tvungen att googla, när 17 kan jag börja träna igen?!? Ser ju folk i löpartajts överallt. De flesta svaren jag hittade var strålande överens. Har man symptom under nacken ska man inte träna. Men lite snorig näsa är ingen fara. Och sen ska man vänta tre dagar efter att man anser att man är frisk. Tänkte jag skulle vara ordentlig och hålla på det. Vill hålla mig frisk när jag väl blir frisk igen. Men än så länge har jag alltså inte kunnat börja räkna dag ett på de där tre dagarna...

Vi äter inte lila mycket bröd hemma längre. Inte efter att jag tyckte mig mörka att magen blev grinig om jag åt för mycket bröd. Så nu blir det yoghurt till frukost och sparar mackorna till mellanmålet på jobbet. Därför har det tagit ett tag att äta upp de där fantastiska frallorna jag upptäckte för ett tag sen. Men igår var det dax för Electrolux Assistent igen. För att lösa ekvationen med 35 gram jäst gjorde jag tredubbel sats med två paket jäst. Nästan rätt iallafall. Det blev lite fullt...

Så nu är frysen full med finfina frallor till helgfrukostar och utflyktsmat. Yeay!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)