torsdag 5 mars 2015

Ynk och suck. Men ja, ja då

Jag är inte sjuk. Sånt pysslar jag inte med. Absolut inte! Det har jag alldeles för storslagna planer för. Imorgon ska jag ju springa milen i Skatås för första gången. Har hört att den ska vara jobbig och det har jag längtat efter. Få testa mitt max. Och känna att jag springer långt. Åtta kilometer är inga problem. Och det har blivit en hel del smårundor med fartlekar och högre tempo. Så nu ska jag testa mitt max på längd och backar. Det har jag bestämt. Och det ska bli ett test inför ännu större planer. Olika faktorer och personer har satt griller i huvudet på mig och jag har nästan bestämt mig för att springa ett Lidingölopp i år. Inte det riktiga långa på tre mil. Men kanske ett halvt eller tjejloppet på 10. Och då är ju en jobbig mil i Skatås perfekt test. Klarar jag den okej nu klarar jag absolut ett halv Lidingölopp om ett halvår.

Meeeeen, jag bestämmer tydligen inte allt. Kan ju tycka att när det handlar om min kropp så är det väl precis bara jag som får bestämma överhuvudtaget. Ingen annan får komma och kräva anspråk på den. Ändå kommer de. De där små, små elaka virusarna. Kryper in utan att knacka (för glöm att jag hade släppt in dem då!) och sprider sig i hela kroppen. Halsen gör ont, att hosta gör ont, huvudet gör ont, armbågarna och knäna gör ont. Jag sover och är lika trött ändå. F-n också....
Det får bli träningsuppehåll ett tag. Jag är inte nöjd.

Desto mer nöjd är jag av att blivit omnämnd på sammanställningen av Monthly Makers februaritema! Inspirami valde ut tolv bidrag av typ femtio som hon ville visa upp lite extra. Och ett var alltså mina t-shirtmössor! Yeay, vad bra jag känner mig! Kul och tack så mycket. De tolv bidragen och alla de hittar du länk till på Inspiramis blogg.

2 kommentarer:

  1. De där dummingarna har tjuvbesökt mig också, jag jobbar för fullt på att slänga ut dem och sätta lås på dörren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bort, bort, bort med dem! Visst, det är skönt att sova bort hela dagarna. Men snart räcker det med det.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)