torsdag 23 april 2015

Det råkade bli

Sötaste fick sin vilja igenom. Berberisbuskarna på muren ovanför kryddlandet rök i all sin taggighet. De är varken fina eller trevliga att ha att göra med. Men jag har svårt att ta bort växter bara för att ta bort dem. Det blev av när motorsågen ändå var framme. 

Sen hade vi en till, nedanför muren bredvid stupröret. Den bearbetade Sötaste med spade och spett. När jag kom hem var den puts väck. Och i den uppgrävda jorden får jag syn på en sten. Den vill jag ta bort. Borde bara vara att bända upp med spaden. Spade, spett och svett senare så vart det en rabatt. Med kantsten!
Nu saknas bara växter. För den här rabatten hade vi ju inte planerat. En Löjtnashjärta hade blivit ditflyttad innan. Får hoppas att den överlever att vi trampade på den i gräva-upp-sten-processen...

Igelkotten Barry övervakar. Så det kan nog gå bra. 

5 kommentarer:

  1. Berberis som är så goda. Fast det finns tydligen två sorter i Sverige: matvarianten och prydnadsvarianten. Men äter ni dem inte så är det ju vackrare med växter som ni väljer tillsammans. Låter som om din Sötaste har kommit igång ordentligt med motorsågandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här är nog prydnadsvarianten. För jag fick alltid lära mig att bären är giftiga. Å nu är det minnet av 70-talet borta =)

      Radera
    2. Låter som prydnadsvarianten. Nu ska jag se vad Lina hittar på den här gången.

      Radera
  2. Löjtnantshjärtan är så fantastiskt vackra! Jag har bara en, ska absolut skaffa flera i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller forfarande tummarna att den överlever flytt och nedtrampning....

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)