söndag 19 april 2015

Sexigt värre

En känner sig så sjukt sexig med stödstrumpor på. Eller stödstrumpor, nu skrev jag helt fel. De är ju köpta i en sportaffär så de är ju kompressionsstrumpor såklart. Helt annan sak. Säkert helt annat pris också. Men jag ska inte ha dem när jag sportar utan emellan så vad de helt ska räknas som är en bra fråga...

Min fötter envisas med att vara ömma så i går var vi till Löplabbet för att fråga. Och riskera behöva köpa nya skor. Men eftersom jag inte har nån större mängd läsare anser jag att jag kan göra hejdlöst med reklam för vad jag vill. Löplabbet är en sjukt bra affär. Det första han i butiken sa när jag berättadeom mina problem och visade min gamla skor var "Ja, nya skor ska du inte behöva köpa iallafall". I en butik som ju går ut på att sälja just nya skor. Istället tyckte han ta det lugnt, lyssna på min kropp. Och kanske testa kompressionsstrumpor för att öka blodcirkulationen. Så, nu testar jag det. Plus stretcha, massera, springa lugnt och gå så lite barfota det går. Och jag inbillar mig att det känns lite bättre. 

3 kommentarer:

  1. Jag älskar sådana affärer. När jag skulle iväg på kajakvecka gick jag till Uteliv, en lokal affär som tyvärr kursade efter många år, och fick just det du fick hos Löplabbet "det här behöver du inte köpa (nu)". Snacka om att man får förtroende för sådan personal/butik. Hoppas dina sexiga strumpor hjälper dig. Bara att veta vilket som är L och R fot måste ju vara en fördel :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans tur att de är uppmärkta, jag har så svårt med höger och vänster...

      Radera
    2. Och nu ser jag min kommentar igen.

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)