onsdag 29 april 2015

Var ska jag börja

Det händer saker och jag fotar. Men hinner inte blogga. Trädgården är full av projekt och fler skaffar vi oss... Som att länsa kollegans trädgård på växter. Eller länsa, vi lämnade lite hål här och där. Men det finns maaassor kvar. 
Trots att vår bil blev full. 
Hälften vet jag inte vad det är och lite kirskål tog vi med oxå. Kommer jag säkert att ångra. Men det är ju inte precis så att det var så attans kirskålsfritt här innan... Det är ju en rätt fin marktäckare. Och jag har hört rykten om att kirskål kostar 600kr kilot på Ica. Kanske en Facebookskröna, men ätbart är det ju. Ska bara lära mig att skörda det oxå...

Några av växterna fick en plats med en gång i den nya rabatten. 
Resten får överleva i sina påsar och krukor ett par dagar till. 

4 kommentarer:

  1. Kirskål is the new black :-) Väldigt inne att plocka och ha i klorofylldrinkar exempelvis.

    Del 6 ligger ute nu! Hur ska detta gå??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, smoothie kan jag ju ha det i! Brukar slänga i spenat.

      Roligt med fortsättning! Har just nu inte en enda idé om hur det ska fortsätta. Men det ger sig.

      Radera
  2. Underbart att få hämta växter i någons trädgård :)
    Och fint blir det hos er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes otroligt lyxigt! Och helt utan att behöva köpa nytt =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)