måndag 4 maj 2015

Bruk igen

Det har varit lite segt det där med att vara med i utmaningar sista tiden. Och det är av den trevliga anledningen att jag har gjort en massa. På riktigt alltså. Och inte varit lika skärmbunden som jag brukar... Våren har den inverkan =) Men nu så! Allt tack vare Sötastes idéer... Klockarbarn har en Återbruksutmaning varje måndag. Kika in hos henne för att se vad andra hittat på.

Igår grejade vi i trädgården hela dagen och Sötaste slammade grunden så fint vit. Hon märkte att vid det ena stupröret var färgen på grunden som mest sliten. Och kom på att vi borde ha en kedja där som vattnet kan rinna längs så det inte skvätter på väggen lika mycket. Och i uthusen finns resurser. 
En gammal cykelkedja! 

Ett hål borrades och kedjan sattes fast med skruv och mutter. I morse regnade det rejält. Och kedjan funkade! 

4 kommentarer:

  1. Kul! Både med andra aktiviteter än datorn och att du är med i utmaningen idag. Smart lösning. Enkelt fixat men inte alltid lika enkelt att se helheten och hitta lösningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är attans bra på det där, att hitta lösningen och hur man ska göra =)
      Det är fortfarande kul att läsa andras bloggar. Jag är mest bara inte så engagerad i min egen just nu eller att kommentera andras... En regnig dag hittar jag tillbaka!

      Radera
  2. Både praktiskt och snyggt! Smart! =)

    SV: Tackar! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsar vidare till Sötaste och hon hälsar och tackar =)

      Radera

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)