söndag 28 juni 2015

Kan själv!

För en halv evighet sen visade jag i ett blogginlägg upp två kartonbitarna jag skurit ut från lådorna med skogskläder. Vad hände med den då? Blev det något fotoalbum? Jajjemen! Och så attans bra!

Pärmarna kläddes med tapet jag fått från Colorama. Antar att det går att gå in i de flesta färgaffärerna och fråga efter tapetkataloger som har gått ut ur sortimentet. Jag använde dubbelhäftande tejp från Biltema för att fästa. Blev attans jämt och snyggt. 

Albumbladen är cardstock som jag efter att jag fäst fotona och dekorerat limmade ihop. Till det tyckte jag att det var lite overkill med tejpen så det blev fotkluttar i hörnen och sen limstift för resten. Lät sidorna ligga i press medan de torkade. 
Till sist använde jag min fancy Bind-it-all till att binda ihop alltihop. Snacka om att den betalt igen sig nu när det blev så attans bra! Ska beställa större spiraler bara så jag kan göra tjockare album. Det här blev nitton sidor och det var egentligen för tjockt för spiralen. Men det funkar ändå. Jag vill gärna ha typ 25 sidor. 
Så kul att ha ett fotoalbum jag gjort heeeeelt själv =)

2 kommentarer:

Tack för att du skriver en kommentar, det gör mig jätteglad =)